Планування роботи дошкільного навчального закладу

План роботи вихователів на кожний день може складатися:

- за режимом першої половини дня (ранок, заняття, прогулянка) і другої (гуртки, свята і розваги, самостійна художня діяльність, праця, прогулянка);

- за видами дитячої діяльності (ігрові – всі види ігор; навчальна – заняття з різних розділів програми; трудова – різні види і форми праці; комунікативна – індивідуальні, під групові, колективні бесіди з дітьми на особистісні, морально – етичні теми, організація ситуацій міжособистісного спілкування; пізнавальна – спостереження, цільові прогулянки, екскурсії. Дитяче експериментування, досліди, читання художньої літератури; рухова – рухливі ігри, елементи спортивних ігор та вправ. Фізкультурні свята та розваги, прогулянки – походи за межі дитячого садка, самостійна рухова діяльність);

- за іншими, самостійно розробленими педагогами підходами, які забезпечують виконання завдань з різних розділів програми ( наприклад, тематичний підхід).

Обов’язковою є участь обох вихователів вікової групи у процесі планування освітньої роботи з дітьми.

План має бути календаризованим, тобто чітко передавати зміст з малюками в продовж дня. У ньому вказано, в яких видах діяльності, на яких заняттях, в які моменти життя буде здійснюватися та чи інша виховна робота.

Спеціально організована навчальна діяльність ( заняття) ігри, самостійна діяльність дітей ( художня, рухова, мовленнєва, ігрова, трудова, дослідницька) , індивідуальна робота, спостереження, екскурсії, походи, свята та розваги гуртки, вони можуть бути організовані фронтально, підгрупами, індивідуально, залежно від віку дітей, педагогічної мети, матеріально – технічного забезпечення закладу, професійної майстерності педагога.

Основною формою організованої навчальної діяльності дітей дошкільного віку залишаються заняття з різних розділів програми ( тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, домінантні…). Тривалість занять для дітей раннього віку до 10 хвилин, молодшого дошкільного віку – від 15 до 25 хвилин ( 5 – 6 занять на тиждень), для дітей старшого дошкільного віку – від 25 до 35 хвилин ( 7- 8 групових занять на тиждень).

Організовану навчальну діяльність дітей у формі занять планують переважно у першій половині дня. В окремих випадках допускають проведення деяких занять у другій половині дня. Це може стосуватися занять з фізичної культури, образотворчої діяльності в групах дітей старшого дошкільного віку.

На місячну перспективу доцільно планувати сітки занять ( зазначається розділ програми, тема і основна мета занять) і окремі види, форми роботи: ранкова гімнастика та гімнастика після денного сну ( по 2 комплекси на місяць з визначенням ускладнень до кожного комплексу за тиждень), за гартувальні заходи ( назва, норми ); робота з батьками вихованців конкретної вікової групи ( загальні форми цієї роботи, теми, терміни проведення).

Пропонуються такі форми запису до планів:

- заняття: розділ програми, тема, програмові завдання (навчальні, розвивальні, виховні) матеріал та обладнання, хід заняття ( молодим спеціалістам доцільно планувати хід занять у більш розгорнутій формі);

- ігор: назва, мета, атрибути, обладнання та інвентар, за потреби – ускладнення, основні прийоми керівництва;

- дитяча праця: вид праці, форма організації ( чергування, доручення, колективна праця) , зміст трудових завдань, мета інвентар, основні прийоми проведення;

- спостереження, цільових прогулянок, екскурсій: об’єкт, мета, матеріал, перелік основних питань і завдань дітям;

- прогулянок – походів за межі дитячого садка: кінцевий пункт, спосіб пересування, тривалість, мета, інвентар. Хід у формі плану – схеми з визначенням місць, тривалості і змісту відпочинку;

- самостійна діяльність дітей ( рухової, художньої): назва форми роботи, матеріал та обладнання, за потреби – прийоми прямого керівництва;

- бесід ( колективних, з підгрупами ) : тема, мета, запитання дітям, використані художні твори тощо.

- Розваг ( фізкультурних, музичних, літературних) : вид розваги, тема ( сценарій складається окремо, зокрема муз керівником чи інструктором з фізичного виховання);

- Індивідуальної роботи з дітьми: розділ програми чи напрям освітньої роботи, імена дітей, мета, завдання дітям, матеріал ( інвентар);

- Індивідуальної роботи з батьками: форма роботи, імена дітей, з батьками яких ця робота планується.

Кiлькiсть переглядiв: 404

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.