ПРАВИЛА, ЩО ЗАБЕЗПЕЧУЮТЬ УСПІШНІСТЬ УРОКУ

Загальні

? Визначити місце уроку в темі, а теми – у річному курсі, з’ясувати

загальне завдання уроку.

? Дібрати три види книг, що стосуються теми уроку: наукові, науково-

популярні та методичні. Ознайомитися з їх змістом.

? Переглянути навчальну програму, перечитати пояснювальну

записку, з’ясувати, що вимагається від учителя згідно з програмою до

цього уроку.

? Відновити в пам’яті матеріал підручника, дібрати опорні знання,

уміння й навички.

? Конкретизувати завдання уроку, визначити провідне завдання,

сформулювати й зафіксувати його в плані.

? З’ясувати головну ідею уроку. Визначити, що повинен зрозуміти,

запам’ятати учень на уроці, знати й уміти після уроку.

? Позначити, який саме навчальний матеріал повідомити учням, у

якому обсязі, якими порціями, які навести цікаві факти, що

підтверджують провідну ідею.

? Дібрати зміст уроку відповідно до його завдання, обміркувати методи

ведення уроку, обрати найефективніші способи вивчення нового

матеріалу, а також формування нових знань, умінь і навичок.

? Записати хід уроку, що передбачається в плані уроку, та представити

його собі як цілісне явище, як процес, що сприяє здійсненню

задуманого уроку.

Поодинокі

? Бути зібраним, чітко та зрозуміло ставити завдання перед учнями,

послідовно вести їх до наміченої мети.

? Бути доброзичливим, не ображати учнів, не обурюватися їх

незнанням або нерозумінням. Пам’ятати, що якщо більшість учнів

чогось не знають, не розуміють, то помилку потрібно шукати в способах

організації їх діяльності.

? Не перебивати учня, дати йому договорити. Нечітка відповідь може

бути наслідком незрозуміло поставленого запитання.

? Завдання й інструктаж до них повинні даватися чітко, стисло, з

обов’язковим з’ясуванням, наскільки зрозумілі учням вимоги.

? Пильно стежити за відгуками учнів на розповідь, завдання, вимогу.

Зниження уваги – сигнали про необхідність змінити темп, повторити

викладене або використати на уроці додатковий матеріал.

? Пам’ятати, що показником уваги можуть бути активне

слухання,зосередженість на завданні.

? Заощаджувати час, вчасно починати урок, завершувати його, коли

лунає дзвінок, не допускати довгих сентенцій, “пророблень” окремих

учнів.

? Обов’язково реалізувати висунені до учнів вимоги. Жодна вимога на

уроці не повинна лишитися лише задекларованою.

? Темп уроку підтримувати інтенсивним, але посильним для більшості

школярів.

? Стимулювати запитання учнів, підтримувати ініціативу,

схвалювати їх поінформованість.

Кiлькiсть переглядiв: 119

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.