Поради молодому вчителеві і не тільки…

Необхідно:

  • - любити свою роботу й учнів, яких вам довірили навчати й
  • виховувати;
  • - не дискредитувати свій авторитет – він повинен бути незаперечним;
  • - посміхатися, особливо працюючи зі слабкими учнями;
  • - постійно стежити за своїм мовленням;
  • - бути добрим, але не добреньким; вимогливим і чесним щодо всіх учнів;
  • - постійно дізнаватись щось нове із книг, журналів, телебачення,
  • Інтернету; якнайбільше розповідати учням на уроці, не боючись, що вони
  • не зрозуміють;
  • - крім традиційних форм роботи, використовувати сучасні технології, не
  • забуваючи про досвід учителів-новаторів, ноу-хау в роботі;
  • - працювати під гаслом “Класна робота в зошиті учня не повинна мати
  • помилок”;
  • - розвивати в собі важливу якість – вислуховувати учня до кінця, не
  • підказуючи, не підводячи учня до правильної відповіді підказками;
  • - не давати учням контрольних робіт, знаючи, що половина класу не
  • впорається;
  • - не демонструвати свою любов до окремих учнів;
  • - пробачати витівки, не нагадувати наступного дня учневі про те, що
  • трапилося;
  • - нічого не забувати, щоб діти не могли сказати: “А Марія Іванівна забула”;
  • - у жодному разі не висловлюватися про колег погано, не критикувати їх у
  • присутності учнів;
  • - співпрацювати із батьками як помічниками у роботі, не скаржитися їм
  • принагідно на їх дітей;
  • - одягатися ошатно, зі смаком, частіше змінювати робочий костюм;
  • - намагатися працювати без негативних оцінок, адже такі оцінки вчитель
  • ставить самому собі за невміння навчити;
  • - не боятися брати участь у різноманітних конкурсах;
  • - знати, чого вчити та як найкраще вчити;
  • - завжди відстоювати своїх дітей, а не сварити їх привселюдно – це ваші
  • діти, а ви – їхня шкільна мама;
  • - ніколи не дозволяти дітям пліткувати про батьків, і самому також не
  • сварити батьків при дітях;
  • - пам’ятати, що кожний з учнів – це унікальна й неповторна особистість;
  • - не забувати, що учень – не “чистий аркуш паперу”, а особистість, яка має
  • власний життєвий досвід, свої погляди й особистий досвід у вигляді
  • емоцій, почуттів, переживань.

Слід навчитися:

  • - варіювати голосом, берегти і намагатися не напружувати його;
  • - обирати ті форми роботи, що допомагають досягти результату на уроці, а
  • для цього потрібно відмінно знати методики викладання предмета;
  • - розв’язувати будь-яку складну ситуацію;
  • - на уроці працювати зі слабкими й сильними учнями;
  • - працювати над мовленнєвими помилками учнів не тільки на уроці, але
  • й поза ним;
  • - детально продумувати урок, але акцентувати увагу учнів не тільки на
  • уроці, але й поза ним;
  • - детально продумувати урок, але акцентувати увагу учнів на головному,
  • тобто на тому, чого ви повинні навчити їх;
  • - використовувати картки там, де вони доречні, а не під час фронтальної
  • роботи із класом, де можуть і повинні брати усі учні;
  • - берегти час на уроці;
  • - організовувати урок у такий спосіб, щоб учні сказали: “Як швидко минув
  • урок!”

Важливі моменти для виконання на “автоматі”

  • - Починати урок завжди вчасно.
  • - Завжди бути готовим до уроку.
  • - Приходити до класу хоча б за 15 хв до дзвінка, щоб перевірити
  • стан
  • кабінету, готовність дошки, учнів, зробити записи в журналі,
  • відповісти
  • на можливі запитання учнів та ін.
  • - Обов’язково записувати на дошці тему уроку й домашнє
  • завдання;
  • стежити, щоб усі учні записали домашнє завдання до
  • щоденників.
  • - Розподіляти увагу в такий спосіб, щоб на будь-якому етапі
  • уроку тримати в полі зору весь клас, запитуючи учня, якщо він
  • відволікається
  • або розмірковує про щось особисте.
  • - Не зневажати записами на дошці, навіть нескладними кресленнями,
  • малюнками, адже учень, яким би неуважним він не був, обов’язково
  • перепише з дошки до зошита.

Самоосвіта

  • - Не боятися вчитися у своїх колег, в учнів, на семінарах і курсах, із
  • книжок та журналів.
  • - Відвідувати уроки своїх колег, особливо в тих класах, де справи кепські. У
  • такий спосіб, можна знайти відповіді на багато нагальних запитань.

Підготовка до уроку

  • - Готуватися до кожного уроку творчо, придумуючи щоразу щось цікаве.
  • - Докладно розробити конспект одного або декількох уроків. Нехай вони
  • відрізнятимуться від звичайних уроків за формою, методами,
  • насиченістю, цікавою інформацією, дослідами тощо.
  • - Готуючись до уроку, краще розв’язувати всі завдання на окремих
  • картках; причому завдання з одного підручника – на картках одного
  • кольору, з посібника – на картках іншого кольору. У такий спосіб
  • створюється корисна картотека – розв’язник.
  • - Обов’язково передплачувати методичні журнали й газети, вести
  • картотеку статей.
  • - Готуючись до кожного уроку, визначити мінімальну добірку основних
  • запитань, понять і тримати їх у полі зору учнів протягом усього уроку.
  • Аналогічно в кожній темі визначити основні поняття, багаторазово їх
  • повторювати впродовж усієї теми.
  • - Застосовувати на уроках принцип “Нехай ті, хто знають, розкажуть тим,
  • хто не знають”.
  • - Робочий кабінет повинен бути естетично оформлений, але не в яскраві
  • кольори. У кабінеті вчитель повинен усе мати попідруч, щоб не займатися
  • пошуком перед уроками або під час їх проведення. Це значно полегшує
  • учителеві роботу з учнями

(Використано матеріали навчального видання з серії “Золота педагогічна скарбниця” –

О.М.Ворожейкіна. 100 цікавих ідей для проведення уроку. -Х.: Вид. група “Основа”, 2011.)

Кiлькiсть переглядiв: 129

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.