Проект "Радіо у школі"

Паспорт інновації у системі загальної середньої освіти

Золочівського НВК « Школа радості» - ДНЗ»

1. Назва інновації: проект « Радіо у школі».

2. Автор (автори) інновації (прізвище, ім’я, по батькові, посада, науковий ступінь, учене звання):

Гошко Надія Ігорівна, педагог- організатор.

3. Тип інновації (освітня система, зміст освіти, виховання, управління, засоби навчання)[1]: виховання.

4. Інформація про інновацію:

Проект « Радіо у школі»

Впровадження та реалізація ідеї « Радіо у школі» дає можливість кожному учневі розкрити свій творчий потенціал, спробувати свої можливості у ролі ведучого чи ведучої, ді - джея, продемонструвати набуті навички.

На радіо працює команда однодумців, учнівське самоврядування « Школи радості». Очолюють команду Президент школи Шептицька Зоряна, учні 9 класу Нижний Тетяна та Петровець Василина.

На перервах лунають важливі новини школи, соціальна, інтелектуальна інформація, вітання з різними святам, релаксуюча музика.

Кожен день тижня має свою функцію.

Понеділок День вітань
Вівторок Знаменна дата в історії людства
Середа Інформ – дайджест
Четвер День української музики
П*ятниця Інформаційний день ( оголошення та підсумок подій за тиждень)

Можемо із впевненістю сказати про високі результати досягнення учнів на радіо. Уже з перших днів було відчутно активність школярів, творчість, креативність, впевненість у своїх силах та вміннях. Проводяться радіоуроки на різноманітну тематику.

Очікування

- Золочівський навчально-виховний комплекс "загальноосвітній навчальний заклад І-ІІ ступенів "Школа радості"- дошкільний навчальний заклад" створюватиме умови для реалізації креативних інновацій, творчих талантів учнів, саморозвитку та самореалізації.

- Учні Золочівського НВК – це коло однодумців, що живуть за принципом « Не будь байдужий!».

Джерела, що містять опис інновації ( бібліографічні описи видань, електронні адреси):

Наш сайт: www.zolochiv-nvk.edukit.lviv.ua

5.Стадія інноваційної освітньої діяльності (експеримент, апробація або розповсюдження інновації): експеримент.

6. Терміни початку / завершення експерименту (роки): початок – 2014 рік.

7. Орган управління освітою, що видав наказ про проведення експерименту / апробації / розповсюдження (застосування) інновації (повна назва органу управління освітою, назва наказу, дата його видання і номер): Золочівський навчально-виховний комплекс "загальноосвітній навчальний заклад І-ІІ ступенів "Школа радості"- дошкільний навчальний заклад" Золочівської районної ради Львівської області.

8. Установа, організація, що здійснює / здійснювала наукове керівництво експериментом ізрозробленняінновації(повнаназва,адреса,телефон,факс,e-mail):Золочівський навчально-виховний комплекс "загальноосвітній навчальний заклад І-ІІ ступенів "Школа радості"- дошкільний навчальний заклад" Золочівської районної ради Львівської області.

E-mail: school_radosti@i.ua, nvk_radist@i.ua .

9. Науковий керівник експерименту (прізвище, ім’я, по батькові, посада, науковий ступінь,педагогічне,вченезвання): Сухецька Ярина Дмитрівна, директор НВК, педагогічне звання "старший учитель".

10. Навчальний заклад (заклади), установу (установи), підприємство (підприємства), організацію (організації), на базі якої (яких) здійснюється експеримент / апробація інновації / застосовується інновація:

● повна назва: Золочівський навчально-виховний комплекс "загальноосвітній навчальний заклад І-ІІ ступенів "Школа радості"- дошкільний навчальний заклад" Золочівської районної ради Львівської області.

● юридичний статус: юридична особа – ідентифікаційний код – 26413314.

● керівник закладу, установи, організації (прізвище, ім’я, по батькові, посада, науковий ступінь,педагогічне,вченезвання):Сухецька Ярина Дмитрівна, директор НВК, педагогічне звання "старший учитель".


[1] Відповідно до Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності.


Проект

« Найбільше щастя в житті – робити добро»

Підготувала педагог – організатор Золочівського НВК

"загальноосвітнього навчального закладу І –ІІ ступенів « Школа радості» - дошкільний навчальний заклад»

Гошко Надія Ігорівна

Тематичний напрямок проекту: культурологічний.

І. Інформація про проект

1.1. Назва проекту : « Найбільше щастя в житті – робити добро».

1.2. Виконавці проекту : учительство, учнівське самоврядування , учні Золочівського навчально – виховного комплексу « Загальноосвітній навчальний заклад І – ІІ ступенів « Школа радості» - дошкільний навчальний заклад» Золочівської районної ради Львівської області.

1.3. Партнери – батьківська громада, інформаційний портал «Золочів.нет».

1.4. Цільова аудиторія :

- дошкільнята і школярі « Школи радості» Золочівського НВК;

- учні із малозабезпечених сімей Золочівського НВК;

- діти – сироти міста Золочева;

- українські солдати у зоні АТО.

1.5. Географічна територія, на яку поширюється проект:

місто Золочів, Львівська область.

1.6. Термін реалізації проекту: 25 січня 2014 року – 20 грудня 2014 року.

ІІ. Опис проекту

2.1. Завдання проекту:

- реалізація інтересів учнів щодо вирішення культурологічних проблем, ідей, задумів через проектну діяльність;

- ознайомити учнів із традиціями доброчинності як духовним надбанням

українського народу;

- популяризувати благодійність,втілення духовних надбань людини, загальнолюдських цінностей (через добропорядність,терпеливість, справедливість, людяність, милосердя);

- вчити дітей робити добро та проявляти його у всіх типах та формах ;

- надання конкретної допомоги через благодійні акції, ярмарки:

- дітям – сиротам міста Золочева ;

- дітям із малозабезпечених сімей Золочівського НВК;

- випуск радіоуроків, створення тематичних стіннівок про добро та пам’яток “ Не роби цього, будь ласка ”;

- навчити дітей самостійно формувати бажання і здобувати знання та застосовувати їх, стимулювати до добрих вчинків;

- розкрити творчий потенціал учнів, викликати задоволення від

реалізації доброчинних ідей, задумів, проектів;

- робота гуртка трудового та образотворчого навчання із виготовлення різноманітних виробів , створення малюнків для підтримки духу української армії.

2.2. Опис проекту

Раз добром нагріте серце — вік не охолоне!

Тарас Шевченко

У суспільстві, на жаль, став помітний дефіцит добра, терпеливості, милосердя серед дітей та дорослих . Це відчувається навіть у наших вчинках.

Добро - це хороша, корисна справа, яка зроблена не заради власної вигоди, а для блага іншої людини. Воно не матеріальне - це духовне відчуття. Адже сенс не у самій справі, яку ви зробили, а в тому, які відчуття викликає ваш вчинок. Добро має приносити лише позитивні емоції, підтримувати людину у скрутну годину. Неважливо, чи це ви допомогли бабусі перейти через дорогу, чи врятували життя людині, якій раптово стало погано, а головне, щоб ця справа принесла користь комусь.

Тому варто і просто необхідно привчати дітей шкільного віку до добрих вчинків, реалізовувати їх через проекти, акції , різнопланові заходи.

Проект « Найбільше щастя в житті – робити добро» охоплює ряд різноманітних заходів:

- акція « Мир у долонях»;

- акція «Миколаю, ми Тебе чекаєм»;

- казкові дійства доброти «Творіть добро», « Снігова королева»;

- зимовий ярмарок «Допоможемо тим, хто потребує»;

- акція «Тиждень доброти»;

- місячник обговорень людських чеснот ( доброта, ввічливість, дружба, патріотизм, працьовитість, скромність, чесність, чуйність, милосердя, прощення, відповідальність, справедливість, взаємодопомога);

- радіоуроки « Мир на землі», «Міжнародний день людей похилого віку»;

- акція « Запали свічку»;

- акція « Незабудки пам*яті»;

- акція « Допоможи ближньому»;

- акція « Серце до серця».


Хоч заходи певною мірою мали різну спрямованість, але кредом кожного було-популяризація благодійності як практичного втілення духовних надбань людини, національних та загальнолюдських цінностей.

ІІІ. Опис діяльності

3.1. Перелік заходів, що були проведені в рамках реалізації проекту:

Акція « Мир у долонях»

«За добро добром відплачують» - говорить народна мудрість.

Акція - патріотична. Заходи у рамках даної акції спрямовані на підтримку української армії на Сході України :

- плетіння маскувальної сітки учнями 5- 9 класів для солдат, які перебувають у зоні АТО;

- патріотичний флешмоб з вишитими рушниками « Гідність і свобода» (5- 9 класи) ;

- написання листівок « Подаруй лист солдатові» ( 1- 9 класи) ;

- створення малюнків « Ми з Вами», « Віримо у МИР» ( 1- 9 класи) ;

- запускання учнями 1-4 класів у небо голубів Миру.

( додаток 1)

Акція « Миколаю, ми Тебе чекаєм»

Святий Миколай — другий після Бога заступник людей від усіх проблем і нещасть. Відомо, що все життя він ніс людям Добро і Милосердя. Найбільше люблять і шанують його діти.

Учні «Школи радості» Золочівського НВК знають, що на це свято потрібно дарувати свою любов, підтримку та теплоту. Спільними зусиллями школярів, батьків ми збирали подарунки для солдат у зону АТО. Зібрали чимало та передали солдатам разом із малюнками , побажаннями малюків.

Згодом відбулися казкові дійства доброти «Творіть добро»(2 клас), «Снігова королева» ( 1 клас).

Головний герой казки - Святий Миколай своїми діями, віршами та піснями розвинув в учнів почуття милосердя, чуйності та щедрості. Головна героїня – Снігова Королева показала, що добро – це гарне в житті людей, що відповідає їхнім інтересам, бажанням, мріям.

Але добро завжди перемагає зло. Ця життєва істина притаманна не лише казкам . Варто лише вірити у казку та робити добрі справи.

( додаток 2)

Зимовий ярмарок « Допоможемо тим, хто потребує»

Захід відбувся з ініціативи учнівського самоврядування школи. Учні 4 – 9 класів ретельно готувалися та продавали свою випічку, вироби, а це були : смачні торти та кекси, хрустики, безе, галеретка, розфарбовані цукерки домашнього приготування, фенечки, ляльки – мотанки, українські

чупа- чупси …Різноманітності не було меж.

А як захоплююче було спостерігати за тим, як учні, учителі, вихователі, технічний персонал, батьки здійснювали покупки. Відкриваючи ярмарку, учениця 9 класу Василина Петровець , активний член шкільного парламенту, повідомила, що зібрані кошти підуть на придбання подарунків для дітей із малозабезпечених сімей нашої школи, на лікування Софійки Мицко та для бійців у зону АТО.

Разом ми зібрали 2 272 гривні:

- 650 грн. - Софії Мицко;

- 682 грн. - бійцям;

- 690 грн. – учням « Школи радості».

( додаток 3)

Акція «Тиждень доброти»

Замало робити добро; потрібно робити його правильно!

Джон Моралі

У грудні, протягом тижня, учні 2 класу говорили та слухали про добро. Дні тижня мали свою назву:

Понеділок - Доброта (Уявне малювання добра).

Вівторок - Прислів’я та приказки.

Середа - Доброчинець. Джерела доброти.

Четвер - Мої вчинки доброти. Участь у доброчинній акції.

П’ятниця - Як оцінити доброту?

Мета : розкрити значення поняття «добро», значення добра в житті людини, формувати у дітей почуття доброти, любові до ближніх, вміння розрізняти ознаки добра і зла; викликати бажання робити добро; допомогти учням усвідомити, що добро потрібне кожній людині; вчити нести добро іншим через добрі справи; виховувати почуття порядності, милосердя, терпимості у ставленні до близьких і чужих людей, бажання жити в добрі і злагоді.

За добро слід платити добром. Все це свідчить про силу та красу людської душі.

( додаток 4)

Місячник обговорень людських чеснот

( доброта, ввічливість, дружба, патріотизм, працьовитість, скромність, чесність, чуйність, милосердя, прощення, відповідальність, справедливість, взаємодопомога)

У кожної людини три характери:той, який йому приписують, який сам собі приписує, і той, який є в дійсності.

Гюго

Милосердя і любов до ближнього належить не лише до тіла, а більше до душі. Саме вони визначають лінію поведінки людини. Та , на жаль, світ тепер такий, як сказав поет: « Ніби хтось насіяв зла, і холонуть душі наші без тепла».

Формування у дітей моральних та християнських чеснот – це складний і довготривалий процес, який має бути насичений клопіткою, наполегливою працею над виробленням у дитини моральних устроїв, які не дадуть їй змогти чинити поза моральними правилами.

Надзвичайно цінним в людині є чесність й наполегливість. Не всі народилися талановитими, але наполегливість зробить навіть із "сіренької миші" видатну в своїй справі людину. Така зможе допомогти багатьом іншим. В нашому світі так не вистачає відповідальних, чесних та наполегливих людей.

Але без чесності жодний не зможе стати Людиною. Часто ми потрапляємо у складні ситуації, коли здається , що весь світ проти тебе. Лише чесно признавшись собі у своїй відповідальності за те, що трапилося, можна подолати безвихідь, мужньо піднятися знов на боротьбу за людяність, милосердя та відданість своїй мрії.

Не злякатися серед юрби, йти крізь життєві труднощі, любити й сподіватися можливо лише із чесністю , наполегливістю, справедливістю та взаємодопомогою.

Учні 3 класу разом із вихователем групи продовженого дня «Школи радості» через різні рольові, дидактичні вправи, проблемні ситуації, робити в групах, слухання та зачитування прислів’їв та приказок, віршів , легенд поглибили свої знання про добро, розвинули творчу уяву, логічне мислення, виховали чуйність, патріотизм, відповідальність, працьовитість та милосердя.

( додаток 5)

Радіоуроки « Мир на землі»,

« Міжнародний день людей похилого віку»

Не всі люди похилого віку можуть розраховувати на підтримку дітей та близьких. Часом вони залишаються один на один із своїми проблемами. А іноді, розчавлені буденними турботами, цілком втрачають віру в себе та у людей. Хто їм має допомогти? Від кого чекати милосердя? Такі люди мають велике випробування. Ми повинні реагувати на такі ситуації. Не залишатися байдужими до самотності й страждань та намагатися якось допомогти.

Відкриваймо свої серця для добрих діянь, теплих слів та приємних моментів! Саме це є головною метою радіоуроків.

Не менш важливим для добрих діянь є і Мир на землі.

З такими словами учнівське самоврядування зверталося до школярів:

Мир на землі — це затишок і тиша,
Це сміх дитячий і душі політ,
Коли поет чарівні вірші пише
Про незвичайний, дивовижний світ.

Мир на землі — це росяні світанки,
Краса і творчість, пісня у гаях.
Мир на землі — це вечори і ранки
Із радістю і щастям у серцях.

Мир на землі — це дім і мама, й тато,
Й любові стільки — просто через край!
Це та земля, де щастя є багато
І в кожній хаті — хліба коровай.

Це та земля, де сміх і пісня лине,
А діти йдуть до школи знов і знов.
Й ніколи у боях ніхто не гине,
Бо там господар — щастя і любов.

( додаток 6)

Акції « Запали свічку»,

« Незабудки пам’яті»

У листопаді учні та учительство беруть участь у акціях « Запали свічку» та « Незабудки пам*яті».

Акція «Запали свічку»відбувається у День пам'яті жертв Голодоморів.

Традиційно пам’ять загиблих вшановують хвилиною мовчання та запаленням свічок.
23 листопада у всіх загальноосвітніх навчальних закладах Львівщини проходить акція «Незабудки пам’яті». Так вшанують роковини Голодомору 1932-1933 років та жертв політичних репресій в Україні.
Заздалегідь у нашій школі готують панно, яке своїми обрисами нагадує картографічну територію України, а кольоровою гаммою символізує трагічні події. Учні на уроках трудового навчання, образотворчого мистецтва виготовляють з цупкого паперу незабудки. А 23 листопада під час скорботної церемонії їх прикріплюють на пано, аби засвідчити, що ця трагічна сторінка не витерта з пам’яті українців.
Цього року учні та учительство Золочівського НВК взяли участь у акціях під гаслом «Запали свічку Героям", аби підтримати незламний патріотичний дух учасників АТО, пам'ять загиблої Небесної Сотні у Києві. Пам’ятаємо! Не забудемо! Віримо у перемогу та Мир!

( додаток 7)

Акція « Серце до серця»

«Серце до серця» — благодійна акція Всеукраїнського благодійного фонду.

Адміністрація Золочівського НВК разом із учнівським самоврядуванням активно брала участь у зборі коштів для дітей – сиріт міста Золочева. У школі стояла скринька, куди учні та батьки могли кинути кошти за бажанням. Усі зібрані кошти були віднесені в адміністрацію міста Золочева та допоможуть тим, хто цього потребує.

Акція « Допоможи ближньому»

Турбота про дітей-сиріт, дітей із малозабезпечених сімей є актуальною завжди.

В нашій школі пройшла акція "Допоможи ближньому". Волонтери нашої школизбирали кошти для малозабезпечених дітей «Школи радості» . Відгукнулись майже усі учні,педагоги,батьки. Адже разом долати труднощі набагато легше.

Мета акції: зробити додаткову покупку (це можуть бути продукти харчування, солодощі, іграшки, побутова хімія, одяг тощо) і цим допомогти потребуючим дітям.

Діти – майбутнє нашої країни. Спільна добра справа ще більше об’єднала усю школорадісну родину.

( додаток 8)

IV. Результати реалізації проекту

4.1. Основні результати реалізації проекту:

- популяризовано благодійність через різну тематичну спрямованість і творчу діяльність учнів;

- даний проект є відтворенням збереженої учнями любові,чесності, справедливості та милосердя до інших;

‐ проведено радіоуроки про благотворний вплив добрих справ у повсякденному житті ;

- зібрано кошти для дітей – сиріт міста Золочева, дітей із малозабезпечених сімей Золочівського НВК;

‐ створили сприятливі умови для залучення всіх учнів школи незалежно від віку до доброчинності.

4.2. Вплив проекту на місцеву громаду

Успішна реалізація проекту принесла користь нашим дітям і частково :

‐ дітям-сиротам міста Золочева;

‐ бійцям , які борються за незалежність України на Сході;

‐ дітям із малозабезпечених сімей « Школи радості» Золочівського НВК;

‐ одиноким людям похилого віку.

4.3 Проблеми, що виникли під час реалізації проекту:

- відсутність будь-якого виду фінансування.

4.4 Перспективи розвитку проекту:

- розширити і урізноманітнити тематичну спрямованість заходів,які допоможуть вирішити не лише проблеми сьогодення, а й працюватимуть на перспективу;

- популяризувати благодійність і надалі, беручи участь у благодійних акціях, залучати учнів, учителів, громаду;

- створити шкільну благодійну книгу.

Кiлькiсть переглядiв: 343

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.