ГУМАННА ПЕДАГОГІКА ЯК СТИЛЬ РОБОТИ

Засідання МО вчителів початкових класів Золочівського освітнього округу №2 у Золочівському НВК «Школа радості» - ДНЗ» за темою «Гуманна педагогіка як стиль роботи»
"Майстром стає той, хто, піклуючись про технологію виховного процесу, розвиває всю систему стосунків, що забезпечують вільний розвиток кожного, хто постійно прагне вийти за межі досягнутого, висуваючи все нові й нові завдання".
Шалва Амонашвілі
Слова відомого грузинського педагога-гуманіста, продовжувача ідей гуманної педагогіки українського педагога В.Сухомлинського, є основою для гуманно-особистісного підходу у навчанні та вихованні дітей.
18 березня 2015р. відбулось засідання методичного об’єднання вчителів початкових класів Золочівського освітнього округу №2 за темою «Гуманна педагогіка».
Ранкову зустріч як налаштування на позитивну подальшу роботу провела із колегами Блозовська Н.І. Віршоване привітання із використанням рухів та жестів, обмін інформацією про чесноти людини та групова вправа-пісня «Подаруй добро» познайомила та об’єднала усіх, зарядила енергетикою добротворення.
Продовжуючи тематику ранкової зустрічі Завальнюк Г.І. представила мультимедійну презентацію «Гуманна педагогіка: теорія та практика». Тема засідання вибрана не випадково, адже усі вчителі початкових класів, вихователі дошкілля та дирекція НВК відвідали майстер-класи Шалви та Паати Амонашвілі, були учасниками майстер-класів педагога, подавали матеріали на конкурс та брали участь у «Першому гуманному фестивалі» у м.Львові. Висвітлюючи сутність ідей гуманної педагогіки, велика увага приділялась концепції, принципам, функції вчителя, атмосфері комфорту співробітництва учителя та учня. Результати втілення теорії – робота початкової ланки «Школи радості». Гуманна педагогіка стала стилем роботи Золочівського НВК.
«Даруй себе дітям! Будь терплячим у чеканні дива і будь готовим до зустрічі з ними у дитинстві»
Ш.Амонашвілі
Урок літературного читання у 3 класі, яке провела Павлусь Р.Є., переніс усіх у світ дитинства. Опрацьовуючи твір В.Сухомлинського «Мама і жайвір», учитель через детальний аналіз із застосуванням інтерактивних вправ, використання ІКТ торкнулась найтонших ниточок дитячої душі, розкрила сутність взаємин між батьками та дітьми. Методично грамотно, цікаво, емоційно наповнено було на цьому уроці. Думали, творили, аналізували і дивувались усі. Найбільшою несподіванкою, емоційним сплеском, було дізнатись учням, що впродовж уроку за ними спостерігали не лише гості, а й мами ( яких діти побачили на екрані), адже материнське любляче серце ніколи не знає спочинку, воно завжди у турботі про своїх дітей.
«Що вартуємо ми без серця?» - таким риторичним питанням розпочала майстер-клас Нечайко Т.В. Про три постулати Віри Учителя в дитину, які сформулював Ш.Амонашвілі у трактаті «Школа Життя», дізналися присутні:
1. Дитина є явищем у нашому земному житті, а не випадковістю.
2. Дитина несе в собі життєве завдання — місію.
3. Дитина несе в собі необмежену Енергію Духу.
Цікавим і несподіваним було завдання: записати на шаблоні дитячої ступні добрі справи, що може виконати вчитель упродовж наступної години. Велике захоплення було у гостей, коли цими ніжками, вони прокладали шлях до символічного серця доброти.
Як підсумок - педагоги занотували на аркушах паперу власні поради до друга, гуманного вчителя, що згодом, були укладені Тетяною Володимирівною у збірничок «Порадник гуманних ідей».
Отож, тільки учитель-гуманіст, майстер своєї справи, покликаний сприяти становленню школи ХХІ століття — "Школи Радості", "Школи Життя", Школи, готової взяти на себе відповідальність за виховання в Дитині Шляхетного Духу.
Г.І.Завальнюк,
голова МО вчителів початкових класів
Золочівського НВК
Коментарi